Cercetarea sociologică întreprinsă în cadrul proiectului Femei Active pe Piața Muncii, relevă date relevante privind forța de muncă în rândul populației feminine.

În arealul definit al studiului au fost intervievați reprezentanții decidenți ai 600 agenți economici dintre care 89% sunt microintreprinideri, 7% IMM-uri și 3% au peste 50 angajati.

  • O proportie mare (89%) intre respondentii chestionarului adresat entitatilor economice din regiunile de implementare ale proiectului sunt microintreprinderi, declarand ca au intre 1 si 9 angajati, 7 procente intra in categoria IMM-urilor (intre 10 si 49 angajati) si numai 3% declara un numar de angajati ce oscileaza intre 50 si 250 de angajati.
  • Segmentarea pe sexe a angajatilor arata astfel: 7% din firmele respondente la chestionar nu au nici un angajat femeie, 87% au angajate cel putin o femeie (dar nu mai mult de 9 femei), restul, de 6 procente, declarand prezenta unui numar de peste 10 femei in companie.
1

Segmentarea pe sexe a angajaților confirmă concluziile studiului de desktop research realizat în cadrul aceleiași cercetari și anume accesul inegal al femeilor pe piața muncii, subliniind inegalitățile de gen la nivel de remunerare și incadrare în pozițiile cu nivel superior de responsabilitate.

Succesul profesional, în zona antreprenoriatului pe de o parte, dar și în zona angajaților din companii poate fi atins doar cu ajutorul unei bune pregătiri în domeniul de activitate, fapt recunoscut de peste jumătate dintre respondenți.

Aproape jumătate (43%) dintre angajatori susțin necesitatea unei mai bune pregătiri a angajaților.

Poti accesa toate informatiile utile din cadrul proiectului „Femei active pe piata muncii”, cu un click AICI

  • Aproape jumatate din totalul respondentilor (43%) sustin ca in randul angajatilor companiei exista nevoia de specializari si calificari aditionale celor pe care le poseda. Cele mai importante domenii in care ar trebui sa se organizeze specializari si calificari, necesare pentru optimizarea activitatii angajatilor sunt, in ordine ierarhica, urmatoarele: 17% comert, 8% alimentatie publica, 8% marketing, 5% ingrijire corporala.

Pentru optimizarea activității companiei reprezentanții persoanelor juridice consideră următoarele cursuri de calificare și specializare ca fiind utile:

x

 Va invitam sa analizati datele complete ale cercetarii, AICI


infopolitic